Hallongrottor.



Häromdagen bakade jag hallongrottor - faktiskt för första gången och eftersom de blev så lyckade tänkte jag dela med mig av receptet:

För cirka 50 stycken
200 gram rumsvarmt smör
1 tsk vaniljsocker
1 dl strösocker
4 1/2 - 5 dl vetemjöl

Vispa smör, vaniljsocker och socker med elvisp tills det blir ljust och poröst. Tillsätt mjölet och vispa på låg hastighet tills det blivit en smulig deg.

Rulla små bollar av degen i handen och lägg på en plåt med bakplåtspapper. Gör en grop i varje kaka med pekfingret. Lägg sedan en tesked sylt i gropen. Baka kakorna mitt i ugnen i 175 grader tills det att de fått färg, cirka 8-10 minuter. Låt svalna. Smaklig måltid.

Tips: De här kakorna går jättebra att frysa och tinar omgående.




Kommentarer
Siri

Åh mums! Det där var jag jättesugen på förut idag, hihi. :)



sv: Jag använder sällan läppenna, så med rött läppstift skulle jag nog välja att applicera det med en läppborste för ett fint resultat :) Har själv ett rött men använder det typ aldrig dessvärre! Kram

2011-08-28 20:31:01
URL: http://siribeckman.se
Siri

sv: Det är lite samma sak för mig, tycker att det är galet snyggt på andra men själv känner jag mig lite som en clown, haha. Men får försöka igen någon gång i höst :) Kram

2011-08-29 10:34:55
URL: http://siribeckman.se
Jessica

Mockajackan är ganska liten och halsbandet är stelt:)

2011-08-29 13:22:25
URL: http://cravingforfashion.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0