När kommer ljuset?

Jag vet inte längre hur mycket jag orkar. Det känns som att jag lever ett helt annorlunda liv när jag är för mig själv och ett annat när jag har människor omkring mig. Jag känner ilska inom mig samtidigt som jag känner tomhet och en nedstämhet. Jag är ett vrak inombords men är rädd för att visa det utåt.

Hur kan det vara så att man mitt upp i ett sorgarbete känner sig så ensam när man egentligen inte är det? Jag skärmar av mig från omgivningen och kanske är det mitt försvar. Mitt försvar från att bearbeta. Egentligen så tror jag någonstans på att prata om det man går igenom, men när man känner sig så orklös så att det till och med blir jobbigt att prata så drar man sig för att göra det. Jag drar mig för att göra det.

Jag befinner mig på en mörk plats just nu och det har varit svårt för mig att säga det - svårt för mig att erkänna det, inte minst för mig själv.

När kommer ljuset?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0