Mitt hjärta blöder.

När ska jag lära mig att leva utan mamma vid livet? Det är nu lite mer än två år sedan mamma gick bort allt för tidigt i cancer bara 48 år gammal men en del dagar känns det som att det var igår. Jag vet inte om det har att göra med att vi närmar oss julen men det känns som om att allt rivs upp igen. Alla minnen och känslor - sorgen är outhärdlig. 

Jag var iväg för en liten stund sedan och handlade en stor vacker vinterkrans. En sådan fin med dekorationer - kottar, ljung och fina vita rosor. Köpte även en bunt med granris och ett stort gravljus. Tanken var att jag skulle ta bilen bort till kyrkogården där mamma ligger för att göra det fint. När jag stegade ut ur affären och satte mig i bilen kom det en våg med känslor över mig. Jag kände att jag inte klarade av den där "lätta" uppgiften - och framförallt inte ensam. Därför bestämde jag mig för att åka tillbaka hem, förvara kransen och riset på balkongen, invänta min sambo och tillsammans åka bort till graven imorgon. 

Jag saknar mamma i nästan allting jag gör, till och med i vardaliga saker som att gå och handla på Ica eftersom vi gjorde det tillsammans när hon för tre år sedan flyttade lite närmare mig och min sambo. Visst är det så att jag med tiden har börjat kunna glädjas åt minnen och lärt mig att hantera sorgen men jag har fortfarande dagar då jag inte alls lyckas kontrollera känslorna. Dem dagarna förstår jag att jag behöver ha och att jag kommer att ha under en lång tid framöver - i resten av mitt liv. 

Jag kan dock fortfarande inte acceptera att MIN mamma inte finns i livet längre. Hon som älskade livet och familjen mer än någonting annat. Hon som alltid var glad och lyste upp min tillvaro. Mamma jag älskar dig och saknar dig något otroligt mycket. ♥

Kommentarer
Anonym

åh hjärtat! Jag önskar att det fanns något klokt jag kunde säga som skulle göra det bara lite bättre. men.. 2 år är ingenting, och en älskad och underbar mamma kommer man nog aldrig sluta sakna eller sörja. Låt det ta tid, sörj och tänk på det fina. alla är olika men ibland kan ett proffs vara skönt att prata med. jättemånga kramar fina fina du!

2011-11-10 20:06:03
URL: http://www.stellasstyle.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0